マーケティングの要諦をつかむUnderstanding the Essentials of Marketing

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高田 英亮/Hidesuke Takata
商学部 教授
Professor, Faculty of Business and Commerce

慶應義塾大学商学部、高田英亮教授の研究をご紹介!
Introducing the research of Associate Professor Hidesuke Takata from the Faculty of Business and Commerce at Keio University!

マーケティングの要諦をつかむーー
Understanding the Essentials of Marketing

「流通チャネルの選択とマーケティング戦略を研究対象とし、日本の製造業者に実態調査を行いました。取引費用理論とケイパビリティ理論を組み合わせ、直接・間接チャネル選択要因の概念モデルを構築。生産財と消費財に見られる傾向と要因についても言及しています。」
“Looking at distribution channel selection and marketing strategy, I investigated the actual state of manufacturers in Japan. I combined transaction cost theory and capability theory to create a conceptual model regarding the factors behind direct and indirect channel selection. I also touched on the trends and factors seen in producer and consumer goods.”


慶應義塾が誇る研究者による、さまざまな視点からガクモンする【慶應義塾研究者紹介動画】シリーズ!
“Keio University’s Researchers” video series introduces the amazing researchers at Keio University from various perspectives.

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【研究関連Webサイト】
◆記事執筆:日経ビジネス電子版
https://business.nikkei.com/atcl/auth...
◆研究紹介:「流通チャネルとマーケティング戦略に関する理論的・実証的研究」(慶應義塾大学大学院商学研究科)
https://www.fbc.keio.ac.jp/graduate/i...
◆Website:高田英亮HP
https://sites.google.com/site/hidesuk...

研究者