Skip to the content
教授
バティ, アーロン
Batty, Aaron Olaf
看護医療学部
- Researchmap会員ID
- B000369543
- ORCID
- 0000-0002-2760-4918
- 慶應義塾研究者データベース(K-RIS)
-
研究者詳細 - バティ, アーロン
研究者紹介
- バティ,アーロン氏は、言語評価、特に手話と第二言語のリスニングテストに焦点を当てた研究者です。彼の研究は、自動手話評価の妥当性の確認や、テスト形式と配信モードが言語能力評価に与える影響の探求を含んでいます。
研究業績紹介
- ■ビデオ媒介の聴解力試験
・研究目的: 視線追跡手法を用いたビデオ媒介型L2リスニングテストにおける受験者の注目する特定の視覚的手がかりの特定
- タイトル: An eye-tracking study of attention to visual cues in L2 listening tests, Batty Aaron Olaf (Language Testing) 38 ( 4 ) 511-535 2021年10月
・研究目的: 多面的ラッシュモデルを用いたリスニングテストにおける音声形式とビデオ形式の難易度の比較と差異選択肢機能の分析
- タイトル: A comparison of video- and audio-mediated listening tests with many-facet Rasch modeling and differential distractor functioning, Batty Aaron Olaf (Language Testing) 32 ( 1 ) 3-20 2015年1月
・研究目的: ビデオを介した第二言語リスニングテストにおける暗黙的および明示的項目の難易度に対する非言語的コミュニケーションの影響について
- タイトル: Investigating the impact of nonverbal communication cues on listening item types, Batty Aaron Olaf (Assessing L2 listening: Moving towards authenticity) 161-175 2018年9月
・研究目的: L2リスニングにおける非言語情報の影響の概要
- タイトル: Visual cues and listening, Batty Aaron Olaf, Suvorov Ruslan (The Routledge handbook of second language acquisition and listening) 307-318 2024年7月
■手話評価
・研究目的: スイスドイツ手話の形態再生語彙テストを用いた混合研究法による署名生産の評価における課題の探求
- タイトル: Challenges in rating signed production: A mixed-methods study of a Swiss German Sign Language form-recall vocabulary test, Batty Aaron Olaf, Haug Tobias, Ebling Sarah, Tissi Katja, Sidler-Miserez Sandra (Language Testing) 40 ( 2 ) 352-374 2023年4月
・研究目的: 若いろう者の第一言語スイスドイツ手話ユーザーのための新しい文反復テストの妥当性証拠の収集
- タイトル: Validity evidence for a sentence repetition test of Swiss German Sign Language, Haug Tobias, Batty Aaron Olaf, Venetz Martin, Notter Christa, Girard-Groeber Simone, Knoch Ute, Audeoud Mireille (Language Testing) 37 ( 3 ) 412-434 2020年7月
■語彙能力評価
・研究目的: ブートストラップ法を用いた語彙知識の様々なモダリティと読解力の関係の理解
- タイトル: Predicting L2 reading proficiency with modalities of vocabulary knowledge: A bootstrapping approach, McLean Stuart, Stewart Jeffrey, Batty Aaron Olaf (Language Testing) 37 ( 3 ) 389-411 2020年7月
・研究目的: VKS語彙テストで評価される単語知識の種類の調査
- タイトル: Comparing multidimensional and continuum models of vocabulary acquisition: An empirical examination of the Vocabulary Knowledge Scale, Stewart Jeffrey, Batty Aaron Olaf, Bovee Nicholas (TESOL Quarterly) 46 (4) 695-721 2012年12月
■L2言語評価における技術の影響
・研究目的: 外国語コミュニケーション能力のオンライン自動テストの妥当性の調査
- タイトル: Theoretical underpinnings of a computerized objective test of communicative competence in Japan, Batty Aaron Olaf, Stewart Jeffrey (Trends in language assessment research and practice: The view from the Middle East and the Pacific Rim) 387-413 2016年3月
・研究目的: トリニティ・カレッジ・ロンドンの統合スキル英語テストスイートにおける配信モードがライティングパフォーマンスと認識に与える影響の特定
- タイトル: Going online: The effect of mode of delivery on performances and perceptions on an English L2 writing test suite, Brunfaut Tineke, Harding Luke, Batty Aaron Olaf (Assessing Writing) 36 3-18 2018年4月
・研究目的: L2学習者のスイスドイツ手話の手形と手の動きを評価しフィードバックを与える自動ウェブアプリケーションの妥当性証拠の提供
- タイトル: Automated Sign Language Vocabulary Assessment: Comparing Human and Machine Ratings and Studying Learner Perceptions, Holzknecht Franz, Tornay Sandrine, Battisti Alessia, Batty Aaron Olaf, Tissi Katja, Haug Tobias, Ebling Sarah (Language Assessment Quarterly) 21 ( 3 ) 245-265 2024年5月
・研究目的:L2語彙の意味再生テストを採点するAIの能力の調査
- タイトル: Can we reliably score meaning recall vocabulary tests using AI? A comparison of human vs. AI scoring, Stewart Jeffrey, Anthony Laurence, Batty Aaron Olaf, Nakamura Keita, Nicklin Christopher, McLean Stuart, Tomaru Kanako (Computer Assisted Language Learning) 2025年4月
社会的意義
- ・言語評価方法の改善
・教育技術の進展